Friday 22 February 2013

Keajaiban Doa


Assalamualaikum wbt .... Saya ingin berkongsi ini hebat dan cerita pemurni jantung. Ia diambil dari Suhaibwebb.com ...

Dr Saed, seorang doktor yang terkenal, sekali pada cara untuk persidangan perubatan yang penting di bandar lain di mana beliau telah akan diberi anugerah untuk penyelidikan perubatan beliau baru-baru ini dilakukan. Dia hampir tidak boleh mengandungi keseronokan beliau dalam perjalanan ke lapangan terbang dan tidak boleh menunggu sehingga dia tiba pada persidangan itu. Beliau telah bekerja lama dan keras kepada penyelidikan beliau dan merasakan usaha beliau berhak anugerah dia adalah kira-kira untuk mendapatkan. Bagaimanapun, sejam selepas pesawat berlepas, juruterbang mengumumkan bahawa terdapat masalah dengan pesawat dan bahawa mereka akan membuat pendaratan kecemasan di lapangan terbang terdekat.

Takut bahawa beliau tidak akan membuat ia dalam masa untuk persidangan, doktor berlari ke meja maklumat secepat kapal terbang mendarat dan menjelaskan kepada wanita di meja bahawa dia telah dijangka berada di persidangan yang sangat penting dan bahawa dia diperlukan untuk mencari satu lagi perang untuk sampai ke destinasi nya. Dia memberitahunya bahawa tiada apa yang dia boleh lakukan untuk membantu beliau kerana tidak akan menjadi satu lagi penerbangan ke destinasi beliau selama enam belas jam lagi, tetapi mencadangkan dia menyewa kereta dan memandu ke bandar kerana ia adalah hanya tiga jam jauhnya. Setelah tiada pilihan lain, doktor bersetuju dengan idea tersebut walaupun kebencian beliau untuk memandu jauh.

Doktor menyewa kereta dan memulakan perjalanan beliau. Walau bagaimanapun, tidak lama selepas dia meninggalkan, cuaca tiba-tiba berubah dan ribut berat bermula. Hujan lebat menjadikan ia amat sukar membentuk beliau untuk melihat dan dia terlepas giliran dia sepatutnya untuk mengambil. Selepas dua jam memandu, dia yakin dia telah hilang. Memandu dalam hujan lebat di jalan raya yang ditinggalkan, rasa lapar dan letih, dia pencerobohan mula untuk mencari sebarang tanda tamadun. Selepas beberapa lama, beliau akhirnya terserempak kotej kecil gelap. Terdesak, dia mendapat keluar dari kereta dan mengetuk pintu.

Seorang wanita tua yang kecil membuka pintu untuknya. Beliau menjelaskan keadaan beliau dan bertanya jika dia boleh menggunakan telefon beliau, Dia memberitahu dia tidak mempunyai telefon atau elektrik tetapi dia telah dialu-alukan untuk datang untuk makanan dan sesuatu yang hangat untuk minum kerana dia benar-benar kehilangan cara beliau dan bahawa ia dia akan mengambil sedikit masa untuk mendapatkan kembali di atas jalan yang betul. Lapar, basah dan letih, doktor menerima tawaran jenis itu dan berjalan dalam, wanita memberitahunya untuk membantu dirinya untuk beberapa makanan dan teh panas di atas meja dan kemudian membantu dirinya untuk menyelesaikan solat beliau. Duduk di atas meja menghirup teh, doktor menonton wanita dalam samar-samar cahaya lilin kerana dia berdoa kepada apa yang muncul untuk menjadi katil bayi kecil. Setiap kali dia selesai solat, dia akan memulakan satu lagi, dan dia seolah-olah asyik dalam membuat doa ', manakala dalam sujud (sujud). Setiap sekarang dan kemudian dia akan batu katil perlahan-lahan.

Merasa bahawa wanita itu mungkin memerlukan bantuan, doktor merampas peluang untuk bercakap sebaik sahaja dia selesai salah doa beliau dan memberitahu beliau bahawa beliau berharap kepada Allah (swt) akan menjawab doa beliau '. Beliau kemudian berkata bahawa dia perasan bahawa dia telah membuat banyak 'doa dan bertanya jika ada sesuatu yang dia diperlukan bahawa dia FET untuknya atau boleh membantu beliau dengan. Wanita itu tersenyum dan berkata bahawa Allah (swt) telah menjawab semua doa beliau menerima untuk satu. Beliau berkata, dia tidak tahu mengapa Allah (swt) tidak menjawab doa khusus lagi tetapi mungkin ia adalah kerana keimanan yang lemah (iman).

Doktor bertanya jika dia tidak keberatan memberitahu dia apa yang dia telah membuat 'doa untuk. Mengangguk-anggukkan kepalanya kelulusan, dia berkata bahawa kanak-kanak dalam buaian cucunya dan bahawa kedua-dua ibu bapanya baru-baru ini meninggal dunia dalam kemalangan kereta. Beliau berkata bahawa kanak-kanak mempunyai jenis jarang kanser dan bahawa semua doktor yang dia telah melihat tidak dapat untuk merawat dia. Beliau juga berkata bahawa dia telah memberitahu terdapat seorang doktor yang khusus dalam jenis kanser cucunya terpaksa, tetapi tidak ada cara untuk dia mendapatkan doktor ini yang tinggal jauh dari beliau; jadi dia telah menghabiskan hari beliau dan malam yang berdoa dan membuat 'doa bahawa Allah (swt) membantu beliau mencari cara untuk mendapatkan Dr Saeed-doktor yang boleh merawat cucunya.

Setelah mendengar kata-kata beliau, air mata mula untuk gumpalan es yg klimatologi turun pipi doktor dan beliau berkata: Subhanallah (kemuliaan menjadi kepada Allah), terdapat kerosakan di dalam pesawat, satu hit ribut petir, dan saya hilang cara saya, dan semua ini berlaku kerana Allah (swt) tidak hanya memakbulkan doa anda dengan membantu anda mencari jalan untuk mendapatkan Dr Saeed, tetapi dia membawa Dr Saeed ke rumah anda. "Saya Dr Saeed"

Air mata mengalir menurunkan cheecks beliau, wanita itu mengangkat tangan beliau dalam doa 'dan berkata;' Ya Allah, bagaimana hebat dan belas kasihan Anda!!

p / s: manis dan cantik lamanya ... =) ...

"Dan sesiapa yang bertakwa, Dia akan menjadikan untuknya jalan keluar / Dan memberinya rezeki dari mana beliau tidak menjangka" - (65:2-3)


"Dan Dan apabila seravnts saya bertanya anda, [wahai Muhammad], berkenaan Me-memang saya dekat, saya respons kepada seruan yang merayu setiap apabila dia berdoa kepada-Ku .. (2: 186)

No comments: